2014年3月26日 星期三

明確的目標,可見的結果---李小龍《我的明確目標》"MY DEFINITE CHIEF AIM" BRUCE LEE

1969年一月,李小龍正值二十八歲。演藝事業未見起色,第二個孩子李香凝剛好出世,家庭狀況足襟見肘。為維持生計,小龍曾一度想過離開荷理活,而去做護衛,但被Linda 說服而打消念頭。

 就在這一段艱苦時期李小龍寫了一封信給自己 
 標題為《我的明確目標》




「我,李小龍,會成為美國第一個片酬最高的東方超級巨星,為此,我將竭盡所能,把演員本份做到最好,做出最刺激精采的演出。由1970年開始,我會舉世知名,到1980年會賺夠1,000萬美元,然後隨心所欲生活,安享內心平和與喜樂。」

I, Bruce Lee, will be the first highest paid Oriental super star in the United States. In return I will give the most exciting performances and render the best of quality in the capacity of an actor. Starting 1970 I will achieve world fame and from then onward till the end of 1980 I will have in my possession $10,000,000. I will live the way I please and achieve inner harmony and happiness. 

Bruce Lee
Jan. 1969

目標明確,才能達到,你的目標又是什麼呢?





沒有留言:

張貼留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...